sen benim karanfilimsin....

sen benim karanfilimsin....
hayat seninle guzel...

Lilypie Third Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sayfalar

21 Mart 2010 Pazar

sutlac tarif..

Sutlacin tarifini merak edenler icin annemin sutlacinin tarifi ise soyle:

1 kilo sut, yarim cay bardagi yikanmis pirinc ile pirincler pisinceye kadar pisirilir.iyice ozlesip sut koyulanisca sekeri ilave edilir,seker orani istege baglidir, ben yaklasik 4 kasik koydum bizim icin iyi geldi.sekeri konduktan sonra da bir 3-4 dakika kaynatilip ocaktan alinir.yalniz dikkat ediniz seker konduktan sonra cok kaynatilirsa sut sararir.pisen sutlac kaselere paylastirilir,istege bagli olarak tarcin ve hindistan cevizi ile suslenir,dolapta sogutulup afiyetle yenir....

2 yorum:

  1. canım ya şu sütlacı yapamıyorum olmuyor olmuyor:)Senin tarifide denedim ama sulu oldu nişasta katmak zorunda kaldım hemde verdiğin ölçülerde yaptım.Çokmu kaynatmam gerekiyor acaba nişasta koymadan.Azmettim hafta da bir yapıcam.Hayır her türlü yeme içme becerisine sahip olmasam anlıcam hehe (çok mütevaziyim:)))Püf noktası yokmu buişin denemedim site tarif kalmadı:)

    YanıtlaSil
  2. bak uzuldum simdi,aslinda bu olculerle cok iyi kivamda tutmasi lazim,bayagi bir kaynatiyorsun,zaten pirincler pistikce sutlacta koyulasiyor,kisik ateste yaklasik 45 dk kadar kayniyor nerdeyse(sureyi tahminen soyluyorum)yarin yapacam ben de tam olarak dk.tutup sana yazarim ins.koyulasmadan sekeri katma,sonra kivam almiyor.normalde annemin de yaptigi usul boyle ve hic sorun cikarmayan bir olcu.ha gayret olacak birgun ins:)

    YanıtlaSil